1. Uczeń ubrany na zielono wita dzieci i zaproszonych gości.
Pyta wszystkich czy wyobrażają sobie świat bez lasów, łąk, kwiatów, zwierząt i czystej wody i od kogo zależy czy zdołamy odwrócić groźbę zniszczenia przyrody ( w tle słychać śpiew ptaków, rechotanie żab).
2. Drama- ( w tle ,,Wiosna’’ Vivaldiego) dzieci przebrane za drzewa naśladują ruch wiatru kołysząc się.Nagle wbiega grupa dzieci , która strasznie hałasuje i łamie gałęzie drzew,rozrzuca mnóstwo śmieci i opuszcza ,,las’’.
3. Uczniowie w grupach piszą hasła na kartonach ,,W jaki sposób możemy chorym drzewom i przyczepiają je pod sylwetką drzewa.
4. Pogadanka z leśniczym na temat znaczenia lasów
5. Konkurs na plakat ,, Jak powinien zachowywać się przyjaciel lasu?
6. Wyróżnienie najciekawszych prac i umieszczenie ich na wystawie szkolnej .
7. Rozdanie dzieciom kart pracy do wykonania w domu - ,,Znajdź wśród drzew swojego przyjaciela i opisz go według podanego planu.
8. Rozmowa leśniczego z dziećmi – podsumowanie i zapisanie wniosków z zajęć .Rozdanie dyplomów i odznak z wizerunkiem Ekoludka
9. Ewaluacja:
- zaproszeni goście wypełniają przygotowaną przez nauczyciela ankietę,
- uczniowie rysują promyczki na wesołym lub smutnym słoneczku.
Anna Gołębiowska – Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Siedliszczu.